De West-Vlaamse Athena Graphics Group neemt een strategische participatie in het Antwerpse iVisual. Beide bedrijven gaan ook nauw samenwerken op het vlak van technologie, predictieve intelligentie en design-to-print expertise voor merkhouders en ontwerpbureaus in Europa. Het Antwerpse iVisual, de nieuwe naam van Color Navigator, profileert zich als het eerste DesignTech-bedrijf dat de visue...

De West-Vlaamse Athena Graphics Group neemt een strategische participatie in het Antwerpse iVisual. Beide bedrijven gaan ook nauw samenwerken op het vlak van technologie, predictieve intelligentie en design-to-print expertise voor merkhouders en ontwerpbureaus in Europa. Het Antwerpse iVisual, de nieuwe naam van Color Navigator, profileert zich als het eerste DesignTech-bedrijf dat de visuele identiteit, kleuren en designsemantiek van een merk, product of verpakking wetenschappelijk onderbouwt. Op basis daarvan voorspellen en vergroten ze de online/offline impact. "We zijn trots op de strategische participatie met iVisual en enthousiast over de nieuwe mogelijkheden die we zullen ontwikkelen", reageert Ignace Cosaert, de CEO van Athena Graphics Group. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Roeselare en vestigingen in Nederland en Frankrijk, beschikt over een team van honderd artwork en prepress specialisten. Athena Graphics is gespecialiseerd in verpakkingsprocessen en werkt voor merken zoals Delacre, Alpro, Weleda en Danone. Het iVisual-framework combineert gepatenteerde kleurwetenschap (Color Passport), designsemantiek en predictieve intelligentie om te anticiperen hoe consumenten een ontwerp zullen waarnemen en beslissingen zullen nemen in de eerste drie tot vijf seconden. "iVisual kan zo ieder design of innovatieproces objectiveren, optimaliseren en versnellen", claimt het Antwerpse bedrijf. "We zijn erg blij met dit partnership dat zoveel meer is dan een financiële participatie", zegt Thierry Lescrauwaet, de CEO van iVisual. "We voelden meteen de match tussen beide bedrijven op veel vlakken. De gecombineerde expertise en technologische ontwikkelingen zullen een belangrijke wederzijdse hefboom zijn maar ook op gebied van bedrijfscultuur, de passie van de teams en de focus op innovatie en klantgerichtheid zijn we gealigneerd." Merken zoals Colruyt, Heineken, Etex, Bebat, Under Armour, Unilever, Henkel en Mentos zijn klant bij iVisual.