Na vijf jaar aan het hoofd van BAM heeft Patrick Steinfort beslist om zijn mandaat niet verder te zetten. De Belgian Association of Marketing gaat op zoek naar een nieuwe CEO. "Die moet vooral de missie van de vereniging - meaningful marketing - breder uitdragen", klinkt het. Bij de fusie van b...

Na vijf jaar aan het hoofd van BAM heeft Patrick Steinfort beslist om zijn mandaat niet verder te zetten. De Belgian Association of Marketing gaat op zoek naar een nieuwe CEO. "Die moet vooral de missie van de vereniging - meaningful marketing - breder uitdragen", klinkt het. Bij de fusie van bdma, IAB Belgium en STIMA in 2017 startte Patrick Steinfort als directeur van de Belgian Association of Marketing. Dat mandaat stopt hij nu na vijf jaar. "In deze periode hebben we de fundamenten van de vereniging gebouwd en een duidelijke strategie bepaald", zegt Steinfort. "Het is nu tijd om de leiding over te dragen aan iemand die de BAM-raket nog steviger de lucht in lanceert. "Patrick Steinfort zal zich in de toekomst richten op de wereld van start-ups en uitgeverijen. "Patrick en ik hebben steeds goed samengewerkt. BAM is hem dankbaar voor zijn jarenlange inzet en sterk operationeel management", zegt Koen Van Impe, de voorzitter van BAM. "We hebben met BAM een mooi georganiseerde vereniging die nu ook klaar is om haar volgende hoofdstuk te schrijven. We zoeken nu eerder een CEO die onze missie verder kan uitdragen en samen met onze raad van bestuur de markt verder kan transformeren naar nog meer meaningful marketing." Ondertussen zal Patrick Steinfort nog een aantal taken bij BAM blijven vervullen, geflankeerd door Dominique Vercraeye die enkele bestuurstaken op zich zal nemen. Zij zullen samen het dagelijks bestuur waarnemen tot de nieuwe CEO aan boord is.