"De handelszaken die het goed doen, zijn die waarvan je de shoppingtassen opmerkt. Maar om gezien te worden, moeten die draagtassen zich onderscheiden, moeten ze goed gemaakt zijn en de juiste kleuren hebben," zegt Loïc Van den Haselkamp, commercieel directeur van Galand Packaging, een Luiks familiebedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in publicitaire verpakkingen. Voor een boetiek is de gepersonaliseerde shoppingtas een gedroomde reclamedrager. De zichtbaarheid van de winkel is immers gegarandeerd zodra de koper met de tas in zijn hand de winkel uitloopt en zich weer onder het koperspubliek mengt. En een goede tas zal de klant nadien ook nog in zijn dagelijkse leven gebruiken. Vooral als de tas opmerkelijk mooi en van een goede kwaliteit is. Zonder veel rompslomp wordt de shoppingtas dan een mobiele reclamedrager die een lange tijd meegaat. "Draagtassen zijn belangrijk om handelszaken geloofwaardig te maken en om hun zichtbaarheid in de stadscentra te vergroten," vertelt Loïc Van den Haselkamp nog. Galand dat in 1978 opgericht werd, was oorspronkelijk gespecialiseerd in voedingsverpakkingen. Na enkele jaren diversifieerde het bedrijf zich in de zogenaamde 'fashion' en 'corporate' verpakkingen. Dat bracht ook een aanpassing in de bedrijfsstructuur mee: enerzijds was er Galand Design voor de voedselverpakkingen en anderzijds Galand Packaging. Het bedrijf zet vandaag nog zijn groei voort door nieuwe diensten en producten te ontwikkelen, meer bepaald een webshop voor verpakkingsproducten in kleine reeksen.
...