Grafisch Nieuws

Web weergave

Tijdens de vijfde editie van Het Congres zette organisator VIGC een flink aantal stippen aan de horizon. Aan het publiek de uitdaging er, ieder voor zich, de lijntjes tussen te trekken, het grote plaatje te ontdekken of de rode draad te ontwaren: het thema 'connecting the dots' bood genoeg stof tot nadenken over de eigen toekomst.

VIJFDE EDITIE HET CONGRES

Merken kunnen zich met hoogwaardige en duurzame draagtassen onderscheiden van concurrenten die klanten een klassieke shoppingtas in bedrukt kraftpapier (bruin of wit) meegeven. Bedrijven aarzelen dan ook niet om met materialen, formaten en designs te variëren, om hun zichtbaarheid te verhogen.

CREATIEVE DRAAGTASSEN

Drukkerij Snel personaliseert een stripalbum van Philippe Geluck - een technisch hoogstandje dat mogelijk werd door te investeren in een inkjetrotatiepers van Canon Océ. Het exemplaar van Snel, een van de eerste in Europa, is een primeur in België.

NIEUWE DIGITALE ROTATIEPERS

Voor de grafische industrie in België lijkt de bodem bereikt. De consolidatiegolf rolt onverminderd voort, maar de omzet stijgt wel opnieuw. "Dat maakt de overblijvers sterker", zegt Denis Geers, de voorzitter van de sectorfederatie Febelgra.

DE GRAFISCHE SECTOR GROEIT WEER VOORZICHTIG

De ontwikkelingen in de digitale druk nemen de offsetdruk als inspiratiebron. Het moment waarop de universele digitale pers alle volumes en toepassingen met de kwaliteit van offset én tegen een lagere prijs aankan, is echter nog niet aangebroken. Voorlopig moet je dus nog altijd voor een van de verschillende digitale technologieën opteren en daarbij de kwaliteit, kosten en toepassingen tegen elkaar afwegen.

DIGITALE DRUK

Overzicht van nieuwigheden en recente technologische ontwikkelingen in de digitale druk - die sinds 2018 aangekondigd werden - en van mogelijke alternatieven voor de handelsdrukkerijen.

HANDELSDRUKWERK

Dankzij zijn intuïtie, de risico's die hij genomen heeft en een onvoorstelbaar talent om Amazon te doen groeien, is hij vandaag de rijkste man ter wereld. Zo iemand kan ongetwijfeld kostbare adviezen geven. Jeff Bezos bundelt ze in het boek 'Disruptor'. De Belgische bedrijfsleiders vinden er inspiratie ... maar behouden toch een gezonde kritische blik.

INNOVATIE, KLANTEN, DIENSTEN, PRIVÉ- EN PROFESSIONEEL LEVEN

Op zich was het album 'The Lion King' van Disney al een enorm succes. Binnen het marketinginitiatief van Carrefour waarbij voor een reeks van producten promotie gevoerd werd, werden er 171.000 exemplaren van geproduceerd, plus nog eens 20 miljoen hoesjes - goed voor 80 miljoen zelfklevers.

THE POWER OF PRINT