Bij Drukservice Impressa in Herentals is de SCREEN Truepress JET L350UV SAI S geïnstalleerd. Met de nieuwe digitale labelpers wil de familiale drukkerij groeien in het segment van de digitale etikettendruk. "Wij investeren in digitale inkjettechnologie omdat we hiermee kleine tot middelgrote oplagen snel kunnen produceren, wat cruciaal is voor onze klanten", zegt Tom Bongaerts, de CEO van Drukservice Impressa. "Voor onze klanten, onder meer in de voe...

Bij Drukservice Impressa in Herentals is de SCREEN Truepress JET L350UV SAI S geïnstalleerd. Met de nieuwe digitale labelpers wil de familiale drukkerij groeien in het segment van de digitale etikettendruk. "Wij investeren in digitale inkjettechnologie omdat we hiermee kleine tot middelgrote oplagen snel kunnen produceren, wat cruciaal is voor onze klanten", zegt Tom Bongaerts, de CEO van Drukservice Impressa. "Voor onze klanten, onder meer in de voedingsmiddelenindustrie, wilden we onze productie van gesneden papieren etiketten en productwikkels uitbreiden naar zelfklevende etiketten op rol." Drukservice Impressa koos voor de SCREEN Truepress Jet L350UV SAI S vanwege zijn hoge productiesnelheid en kleurconsistentie en dit in combinatie met de hoge flexibiliteit van een digitaal platform. "We kunnen met deze druktechnologie snel en flexibel produceren terwijl we er tegelijkertijd op kunnen vertrouwen dat de kleuren bij elke nieuwe drukgang exact hetzelfde zijn als bij de voorafgaande, én blijven: honderd procent kleurconsistent én kleurvast dus", aldus Bongaerts. De productie van de drukkerij steunt op software van Dataline Solutions die zorgt voor een vlotte afstemming tussen printer en afwerkingsapparatuur. Voor Drukservice Impressa, de wortels van het familiebedrijf gaan terug tot 1863, vormen zelfklevende etiketten een relatief bescheiden maar snelgroeiend segment van de activiteiten. Het bedrijf levert ook aanlijmetiketten, gemaakt op offsetpersen, alsook brochures, tijdschriften, point-of-sale-materiaal, vouwkartonnen verpakkingen en een breed scala aan ander drukwerk. De drukkerij werkt voor opdrachtgevers in onder andere de sectoren voeding en chemie en bedient internationale klanten in België en daarbuiten. "Onze klanten willen hun etiketten steeds vaker snel kunnen aanpassen. Dat hangt samen met 'just-in-time' marketingdoeleinden en ook omdat zij moeten reageren op de snel veranderende etiketteringsvoorschriften", legt Tom Bongaerts uit. "De tijd dat voedingsproducenten, of welke brand-owner dan ook, één etiket voor de hele Europese markt in grote hoeveelheden bestelde en op voorraad hield, is voorbij. Om aan de vraag naar kleinere, op korte termijn te leveren oplagen te voldoen, is digitaal inkjetprinten het antwoord."