Om bezoekers nog makkelijker wegwijs te maken in het gigantische aanbod van de ongeveer 3.000 standhouders, is Interpack iets anders ingedeeld dan voorgaande edities.
...

Om bezoekers nog makkelijker wegwijs te maken in het gigantische aanbod van de ongeveer 3.000 standhouders, is Interpack iets anders ingedeeld dan voorgaande edities.Zo vormen de aanbieders van verpakkingsmachines en -lijn voor farmaceutica en cosmetica één cluster in de hallen 15 tot en met 17; machines voor etiketteer- en merktekentechnologie, het segment verpakkingsmiddelenproductie en de geïntegreerde verpakkingsprint vinden de bezoekers in de hallen 8a en 8b.Om de oriëntatie ook binnen een cluster te vereenvoudigen, worden de exposanten daar eveneens duidelijker gestructureerd. Het aanbod van specifieke processtappen zal bij elkaar te vinden zijn. Dat geldt naast de al genoemde segmenten ook voor verpakkingsmachines voor voedingsmiddelen, drank, consumenten- en industriegoederen in de hallen 5, 6 en 11 tot en met 15. En voor verpakkingsmachines en -lijnen voor zoet- en bakwaren in de hallen 1, 3 en 4. Hal 1 en 2 hebben daarbij plaats gemaakt voor één nieuwe hal 1, inclusief gloednieuwe Zuid-entree in de vorm van een waar architectonisch hoogstandje. Het segment verpakkingsmaterialen is centraal rond de hoofdingang Noord in de hallen 7a, 7, 8a, 9 en 10 gepositioneerd. In hal 8a is er een groot synergiepotentieel: hier ontmoeten machineaanbieders uit de segmenten verpakkingsmiddelenproductie, converting, verpakkingsbedrukking en etikettering de corresponderende aanbieders van bijbehorende verpakkingsmaterialen.Alleen al het verpakkingsmaterialenaanbod op Interpack omvat meer dan 900 exposanten.Het thema Save Food, dat al een aantal edities op Interpack onder de aandacht wordt gebracht, zal dit jaar voor het eerst ook in het stadscentrum van Düsseldorf zichtbaar zijn. Dat gebeurt in de vorm van diverse acties rondom het terugbrengen van levensmiddelenverlies en -verspilling, waarbij het publiek direct wordt betrokken.Het thema duurzaamheid - al sinds jaren een belangrijk thema van de branche - heeft in het recente verleden door de discussies over kunststof verpakkingen een nieuwe dynamiek gekregen. Daar speelt de beursorganisatie op met een nieuwe conferentie getiteld 'Life without Packaging?'. Deze conferentie belicht het thema verpakkingen, duurzaamheid en milieu vanuit verschillende invalshoeken. Er komen zowel critici als voorstanders van kunststof verpakkingen aan het woord. Tot het hoogwaardige sprekersprogramma behoren afgevaardigden van bedrijven zoals Henkel, Unilever, Nestlé en Constantia Flexibles, maar ook van milieuorganisaties zoals WNF. Wetenschappers en adviseurs op het gebied van duurzaamheid completeren het aanbod. De eendaagse conferentie vindt op 12 mei van 10.30 tot 16.30 uur in het CCD Süd plaats. Deelname kost 299 euro.Voor het eerst vindt parallel aan Interpack in de stad Düsseldorf de Startup-week plaats: een nieuw evenement dat visionairs, doorzetters en doorstarters met innovatieve ondernemingen, dienstverlening en producten van de toekomst wil samenbrengen. Er vinden in totaal ongeveer 150 events, workshops en pitches plaats.Tijdens Interpack wordt in hal 18 voor de derde keer in successie de parallelbeurs Components gehouden. Hier is een aanbod van de toeleveranciers voor de verpakkingstechniek te vinden uit de segmenten aandrijvings-, besturings- en sensortechnologie, producten voor de industriele beeldverwerking, controletechniek en overige (machine-) componenten.Interpack is van 7 tot en met 13 mei dagelijks van 10.00 tot 18.00 uur geopend.Op www.interpack.de vinden bezoekers in aanloop naar de beurs handige hulpmiddelen voor een efficiënte planning van het beursbezoek, zoals de exposantendatabank met de mogelijkheid om een gepersonaliseerde hallenplattegrond te maken.