54,8%

Het algemene resultaat van 'direct mail' als reclamedrager blijft iets onder dat van televisie (68%) en radio (61,7%). Kranten (51,7%), out of home (51,5%), tijdschriften (51,5%), sociale media (47,8%), bioscoop (47,1%), online video (46,8%) en online reclame (44,5%) vervolledigen het klassement. Maar intuïtief opteren agentsc...

Het algemene resultaat van 'direct mail' als reclamedrager blijft iets onder dat van televisie (68%) en radio (61,7%). Kranten (51,7%), out of home (51,5%), tijdschriften (51,5%), sociale media (47,8%), bioscoop (47,1%), online video (46,8%) en online reclame (44,5%) vervolledigen het klassement. Maar intuïtief opteren agentschappen en adverteerders in de eerste plaats toch voor sociale media en online video. De gedrukte krant scoort, wat de ROI van reclamecampagnes betreft, iets minder goed dan televisie en radio. De plaats van de gedrukte tijdschriften als drager om de naambekendheid van een merk te vergroten, met een score van 9/10. De score van gedrukte tijdschriften op het vlak van verleidingskracht (ex aequo met de bioscoop). Daarna komen de direct mail, de kranten en de out of home (7/10). De plaats van de direct mail en de gedrukte kranten als dragers die tot een verkoop op korte termijn leiden, met een score van 7/10. Wanneer het erop aankomt om een campagne een maximale reikwijdte te bezorgen, presteren de tijdschriften even goed als reclame op het internet en het betalende gebruik van de sociale media. Het gevoel van veiligheid en transparantie van het merk bij de adverteerders is vier keer groter in kranten en tijdschriften dan op (gesponsorde) sociale media die slechts een score van 2/10 halen. De reclame in de vorm van direct mail en in tijdschriften en kranten (6/10) wordt drie keer beter opgemerkt dan die in video's en dan de internetreclame (2/10).