Met 52 fysieke verkooppunten over heel België, wilde AVA ook online een sterke speler worden. De webshop werd een groot succes. Na twee jaar zit de omzet op het niveau van de meest succesvolle fysieke vestigingen.
...

Met 52 fysieke verkooppunten over heel België, wilde AVA ook online een sterke speler worden. De webshop werd een groot succes. Na twee jaar zit de omzet op het niveau van de meest succesvolle fysieke vestigingen. "De opdracht van AVA was heel duidelijk: het 'fit to travel' maken van alle online orders op de meest duurzame en efficiënte manier, binnen de bestaande logistieke structuur", legt packaging consultant Stijn Depauw van Topa uit. "AVA brengt een zeer breed gamma artikelen op de markt. Alle moeten ze schadevrij bij de klant toekomen. Maximaal inzetten van duurzame verpakkingsmaterialen was een must." Maar het partnership tussen AVA en Topa gaat verder dan verpakken. "Wij wensen zoveel mogelijk duurzame verpakkingen. Bijvoorbeeld door het gebruik van plastic maximaal te reduceren en uitsluitend te werken met monomaterialen", zegt Yves Wéry van AVA. "Samen met Topa zijn we erin geslaagd om op enkele jaren tijd het plasticverbruik met 45 procent te reduceren. Dit is een mooi resultaat maar we blijven vooruitkijken: het is een on going proces." "Topa heeft ons goed bijgestaan met deskundig advies, regelmatige trainingen en follow-up. Mede hierdoor is de productiviteit significant verhoogd langs de outbound zijde. Zo zijn de inpakstations geoptimaliseerd. Het werk gebeurt nu sneller, duurzamer, zonder de ergonomie uit het oog te verliezen", aldus Wéry.