Met de verkoop van de offsetdivisie aan Aurelius Group kunnen we spreken van het einde van een tijdperk bij de beursgenoteerde beeldvormingsgroep uit Mortsel. "Dankzij deze overeenkomst kan Agfa zich concentreren op andere groeiende marktsegmenten. Dat is cruciaal voor ons toekomstig succes", reageert Pascal Juéry, de CEO van Agfa.

De divisie Offset Solutions was in 2022 goed voor een omzet van 779 miljoen euro, een stijging met vier procent in vergelijking met 2021. "De divisie bleef zich richten op regio's met een hoge toegevoegde waarde en zich concentreren op marges eerder dan op volumes", stelde Agfa bij de publicatie van de jaarresultaten eerder dit jaar.

Innovatie en leiderschap

"Volgens de voorwaarden van de aandelenkoopovereenkomst met Aurelius Group zal de Agfa-Gevaert Groep bepaalde verbruiksgoederen (waaronder film) en diensten blijven leveren aan zijn vroegere divisie", stelt Agfa in een persbericht.

"De verkoop van onze Offset Solutions-divisie is een belangrijke stap in onze transformatie", zegt Pascal Juéry. "Ik wil alle werknemers van Offset Solutions danken voor hun professionalisme, toewijding en loyaliteit doorheen de jaren en ik wens hen het allerbeste voor de toekomst. Ik ben ervan overtuigd dat ze met Aurelius verder zullen bouwen aan hun track record van innovatie en leiderschap."

CMYK als huisstijlkleuren

"Terwijl ons merk, logo en kleuren veranderen, verandert er niets voor onze klanten", stelt Frederik Dehing, global head of sales bij ECO3. "Ze kunnen blijven vertrouwen op hun vertrouwde accountmanager en service engineer, op het innovatieve productportfolio dat ze bij ECO3 kopen. en op de hoogste waarde in product en service. Vandaar onze slogan: You Print. We Care."

ECO3 heeft productiecapaciteit in Europa, Amerika en Azië en directe verkoop- en serviceorganisaties in meer dan dertig landen. "ECO3 vat perfect samen waar we voor staan: we zetten ons in voor continue innovatie in product en service en focussen op drie keer ECO: Ecologie, Economie en Extra Convenience", zegt Joan Vermeersch, global head of technology & marketing. "Het dynamische logo drukt de wendbaarheid van het bedrijf in de toekomst uit, met de nieuwe huisstijlkleuren - CMYK - als eerbetoon aan onze branche".

Met de verkoop van de offsetdivisie aan Aurelius Group kunnen we spreken van het einde van een tijdperk bij de beursgenoteerde beeldvormingsgroep uit Mortsel. "Dankzij deze overeenkomst kan Agfa zich concentreren op andere groeiende marktsegmenten. Dat is cruciaal voor ons toekomstig succes", reageert Pascal Juéry, de CEO van Agfa.De divisie Offset Solutions was in 2022 goed voor een omzet van 779 miljoen euro, een stijging met vier procent in vergelijking met 2021. "De divisie bleef zich richten op regio's met een hoge toegevoegde waarde en zich concentreren op marges eerder dan op volumes", stelde Agfa bij de publicatie van de jaarresultaten eerder dit jaar."Volgens de voorwaarden van de aandelenkoopovereenkomst met Aurelius Group zal de Agfa-Gevaert Groep bepaalde verbruiksgoederen (waaronder film) en diensten blijven leveren aan zijn vroegere divisie", stelt Agfa in een persbericht."De verkoop van onze Offset Solutions-divisie is een belangrijke stap in onze transformatie", zegt Pascal Juéry. "Ik wil alle werknemers van Offset Solutions danken voor hun professionalisme, toewijding en loyaliteit doorheen de jaren en ik wens hen het allerbeste voor de toekomst. Ik ben ervan overtuigd dat ze met Aurelius verder zullen bouwen aan hun track record van innovatie en leiderschap.""Terwijl ons merk, logo en kleuren veranderen, verandert er niets voor onze klanten", stelt Frederik Dehing, global head of sales bij ECO3. "Ze kunnen blijven vertrouwen op hun vertrouwde accountmanager en service engineer, op het innovatieve productportfolio dat ze bij ECO3 kopen. en op de hoogste waarde in product en service. Vandaar onze slogan: You Print. We Care."ECO3 heeft productiecapaciteit in Europa, Amerika en Azië en directe verkoop- en serviceorganisaties in meer dan dertig landen. "ECO3 vat perfect samen waar we voor staan: we zetten ons in voor continue innovatie in product en service en focussen op drie keer ECO: Ecologie, Economie en Extra Convenience", zegt Joan Vermeersch, global head of technology & marketing. "Het dynamische logo drukt de wendbaarheid van het bedrijf in de toekomst uit, met de nieuwe huisstijlkleuren - CMYK - als eerbetoon aan onze branche".