Uit het magazine

Het jaar 2023 staat in het teken van de turbulentie. Bedrijven krijgen te kampen met tegenwind, anderen krijgen juist de wind in de zeilen. Het is dus zaak de trends op tijd te herkennen en te anticiperen op wat er staat te gebeuren. Maak daarom nu (alsnog) goede voornemens, om ook straks op koers te blijven. We helpen u alvast op weg met drie suggesties (en een bonus-tip).

Uit het magazine

Voor een bedrijf dat wil blijven groeien, blijft diversificatie van de afzetmarkten een van de beste manieren om aan veerkracht te winnen tijdens de opeenvolgende crisissen. Dat is in elk geval de strategie van Elep uit Lommel. Het bedrijf, nog de enige resterende Belgische enveloppenfabrikant, wil nu ook de etikettenmarkt veroveren om zijn toekomst veilig te stellen.

Uit het magazine

Op uitnodiging van het sectorale loopbaanfonds GRAFOC gingen vertegenwoordigers van grafische scholen, printproductiebedrijven, leveranciers en andere stakeholders in overleg over de technische uitrusting van de grafische scholen. Onderwijs en industrie, in consensus op zoek naar een duidelijke toekomstvisie.

Uit het magazine

Agfa Offset Solutions organiseerde eind november 2022 in Quartier Papier in Zaventem de 'European Offset Packaging Value Conference' voor experts uit de industrie, klanten en de vakpers. De platendivisie van het beursgenoteerde Agfa, die vorig jaar verkocht werd aan de Duitse investeringsgroep Aurelius, heeft groeiambities in de verpakkingsmarkt.

Uit het magazine

Voor Ghiandoni wordt 2023 het jaar waarin het bedrijf in het segment van de papierwaren actief wordt. De drukkerij die zich in de productie van kalenders voor de B2B-markt gespecialiseerd heeft, wil nu ook voet aan de grond krijgen in de sector van de papierwaren door de regels van de traditionele kalender te doorbreken.