Uit het magazine

Grootformaat blijft maar groeien

Wie vorige maand een bezoek bracht aan de driedaagse Sign & Print Expo in het Nederlandse Gorinchem kan de complete transformatie niet zijn ontgaan: 'sign' voerde veruit de boventoon op wat twee jaar geleden nog de 'Grafische Vakbeurs & Vakbeurs Sign' heette. Gezien de (internationale) markttrends een logische ontwikkeling, want de aanhoudende groei van het grootformaat-segment biedt immers elke beursbezoeker, sign- of print-geïnteresseerd, nieuw perspectief.

Uit het magazine

De consolidering gaat voort

In heel België zie je dat er bedrijfsgroepen gevormd worden. Daarmee willen die bedrijven de noodzakelijke omvang krijgen om een antwoord te kunnen bieden op de technologische uitdagingen van morgen.

Uit het magazine

Maatwerk in communicatie

Een magazine voor printmediabedrijven. In een oplage van 23.000 exemplaren. In 6 talen en 44 versies. En elk exemplaar volledig gepersonaliseerd voor de ontvanger. In twintig jaar tijd groeide het MultiPress-magazine van Dataline uit tot een schoolvoorbeeld van maatwerk in marketing.

Uit het magazine

De podcast: een nieuw geluid in de media

Podcasts verdringen de radio, ze vinden de audio opnieuw uit en de grote persgroepen zijn er enthousiast over. Daarbij kennen de podcasts die speciaal voor het internet gecreëerd worden, een bliksemsnelle groei en openen ze nieuwe perspectieven. De markt aarzelt nog, maar sommige merken nemen al hun posities in.

Uit het magazine

'De kracht van vertrouwen'

David Tielemans, de bezieler van de grafische groep INNI, houdt van de Franse Alpen. Hij is een verwoed skiër en snowboarder. De veertiger haalt ook energie uit zijn looptochten met vrienden in het Pajottenland.

Uit het magazine

"Extended Gamut Printing in de lift"

Met een vaste set van vijf of meerdere drukinkten het kleurbereik dusdanig uitbreiden, zodat ook specifieke spotkleuren met die set inkten kunnen worden gedrukt. Dat is het principe van extended gamut printing. "Het grote voordeel ervan is een lagere kost per druk", aldus Steven Accou, project manager bij leverancier GMG Color.

Uit het magazine

Met barrière, hersluitbaar en beter recycleerbaar

Barrière- en hersluitbare verpakkingen zijn niet meer weg te denken om voedingsmiddelen de gewenste houdbaarheid te geven. En zo ook voedselverspilling tegen te gaan. Daarbij zorgen recente technische ontwikkelingen voor qua samenstelling eenvoudigere en beter recycleerbare materialen. En dat past natuurlijk helemaal in het straatje van Pack4Food dat als permanent motto 'Niet smossen met voeding door een optimale verpakking' hanteert.

Uit het magazine

Nieuwe verpakkingsprijs en seminars tijdens Empack

Empack België is een verpakkingsevenement rijker. Tijdens de eerstvolgende editie in de Nekkarhal in Mechelen wordt het nieuwe event Get Smart (in) Packaging gehouden. Het gaat om een combinatie van interessante seminars van gerenommeerde sprekers en de introductie van een nieuwe verpakkingsprijs. Het nieuwe verpakkingsfeest op de eerste beursdag van Empack Mechelen begint om 15.15 uur.

Uit het magazine

Welke peelable seal houdt zich het best bij hitte en kou

Wat is de optimale peelable seal voor een verpakking als deze zowel aan hitte als aan kou wordt blootgesteld? Dat is de centrale vraag in een grootschalig onderzoek dat op 1 januari 2019 van start is gegaan. Het wordt uitgevoerd door het VerpakkingsCentrum/IMO-IMOMEC van de Universiteit Hasselt, de divisie Mechatronica, Biostatistiek en Sensoren (MeBioS) van KU Leuven en het Duitse IVV Fraunhofer instituut in Dresden.