Uit het magazine

Voor een bijeenkomst over 'de toekomst van print' - slechts enkele maanden voor Drupa - viel het woord 'Drupa' opvallend weinig, eind februari tijdens Intergraf's 'Commercial Print' conferentie in Brussel. Ook het belangrijkste officieuze thema van de dag, 'duurzaamheid', staat straks in Düsseldorf bepaald niet bovenaan het lijstje met voornaamste markttrends. De branche lijkt, zoals een van de sprekers opmerkte, maar lastig te kunnen kiezen tussen het bevechten van verandering, of juist het omarmen ervan.

Uit het magazine

De Fespa Global Print Expo wordt op het eind van de maand maart in Madrid georganiseerd. Dat heeft alles te maken met de vierjaarlijkse Drupa die van 16 tot 26 juni in Düsseldorf plaatsvindt.

Uit het magazine

We zijn van mening dat signbedrijven een grotere rol kunnen spelen op het vlak van decoratief licht en licht dat zorgt voor extra beleving. Decoratie en sfeer zijn namelijk een totaalplaatje waarover gespecialiseerde signondernemers zouden moeten kunnen adviseren. We stellen daarom in het kader van het onderwerp licht en beleving, OneSpace en Luminous Textile Panels voor. Het zijn twee lichtoplossingen van Signify (het vroegere Philips Lighting).

Uit het magazine

Heimtextil 2020 migreerde van print naar converting. Op de beurs was er voor softsignage- en huisdecoratie-ondernemers een opvallend groot Chinees aanbod voor textielconverting van eindproducten, er was daarentegen minder printen op textiel te zien. Printerexposanten van Heimtextil 2017-2019 zoals Aleph Laforte, d.gen, Durst, EFI-Reggiani, Kornit, Mutoh, Mimaki, Pig-ment.Inc, Robustelli-Epson en Xeikon bleven helemaal weg.

Uit het magazine

Het artikel hieronder is een weergave van het WhatThey-Think-webinar van 15 januari 2020 onder leiding van de experten Richard Romano, hoofdredacteur WhatThey-Think (WTT) en Tim Greene, onderzoeksdirecteur Large Format Printing (LFP) bij onderzoeksinstituut IDC (International Data Corporation in Framingham-VS).

Uit het magazine

C+ Printing & Reclame in Mechelen heeft geïnvesteerd in de dye sublimatieprinttechniek voor de productie van hoogkwalitatieve printpanelen. Voor het nieuw project werd samengewerkt met leverancier Papyrus en fabrikant ChromaLuxe die panelen voor de sublimatietechniek uit verschillende materialen maakt. Voor het garanderen van voorspelbare topkwaliteit dienden de juiste machines en materialen zorgvuldig op elkaar te worden afgestemd.

Uit het magazine

Colorisprint, een Naams bedrijf dat in een industriezone hoog boven de Maas ligt, heeft zich sinds zijn oprichting gespecialiseerd in producten voor de B2B-markt, zowel in grote als kleine formaten. Onlangs investeerde Colorisprint nog in een hybride vlakbedprinter van 2,5 x 1,6 m.

Uit het magazine

Vieringen van patroonheiligen, populaire evenementen en joods-christelijke tradities vormen vaak de aanleiding voor commerciële campagnes. Naast de traditionele feesten hebben we nog een aantal datums aangestipt die populair geworden zijn en daardoor belang gekregen hebben voor marketeers. Het is dan ook zaak om u tijdig te organiseren.