Uit het magazine

De eerste rood/witte Drupa-vlaggen wapperen sinds maart weer in Düsseldorf. En op het moment dat deze editie van Grafisch Nieuws eind april verschijnt, zijn partijen als Heidelberg, HP en Koenig & Bauer al enkele weken bezig met de opbouw van de machines op hun beursstands - om eind mei klaar te zijn voor meer dan 200.000 verwachte bezoekers. Dan opent de Messe, na acht jaar, de deuren voor de zeventiende editie van Drupa (de virtuele aflevering in 2021 maar even niet meegerekend). We pakken eindelijk de draad weer op: waar waren we gebleven, en wat mogen we verwachten?

Uit het magazine

De verpakkingsindustrie - meer bepaald het deelsegment van de papieren verpakkingen - zal in de loop van het volgende decennium een grondige gedaantewisseling ondergaan. Een transformatie die wordt aangevuurd door een groeiende afkeer van plastic verpakkingen en de bewustwording van hun impact op het milieu. Overheden en bedrijven spannen zich in om veranderingen door te voeren, via wetgeving en door innovatieve verpakkingsoplossingen aan te bieden. In dit artikel bekijkt de auteur de belangrijke rol die merken en innovatieve technologiebedrijven kunnen spelen bij het bevorderen van een duurzame samenleving door verpakkingsalternatieven in papier in te voeren.