Grafisch Nieuws

Web weergave

Merkeigenaren zouden het liefst zien dat de time-to-market van nieuwe producten flink wordt teruggedrongen. Duurt het nu nog vaak zes tot acht maanden voor ze de winkelschappen bereiken, in de toekomst moet dat liefst binnen hooguit een maand het geval zijn. Dat heeft ook ingrijpende gevolgen voor de grafische verpakkingsindustrie. - en dus is innovatie een vereiste.

BOBST VINDT FLEXO OPNIEUW UIT

Over enkele maanden viert Labelexpo Europe haar veertigjarig jubileum in Brussel. Wat in 1980 in Londen begon als 'Labelex' - een tentoonstelling voor de 'Labelling, Marking and Identification Industries' - is uitgegroeid tot dé tweejaarlijkse vakbeurs voor de label- en verpakkingsindustrie. Een industrie die bovendien ook zelf op aanhoudende groei mag rekenen.

VERPAKKINGSDRUKWERK GROOTSTE MARKTSEGMENT

Op het evenement van het VIGC van 9 mei in een conferentiezaal van de Zoo Antwerpen, riep keynotespeaker Bernd Zipper grafimediabedrijven op om e-business zeer ernstig te nemen. Alle elementen vallen namelijk voor een perfecte storm samen. We hebben enkele van de keynote-presentaties samengevat.

GRAFISCHE E-BUSINESS IS EEN SUCCESVOL ZAKENMODEL

Distributeur Igepa hield op woensdag 5 en 6 juni opendeurdagen in zijn vestiging in Aalter. Meer dan 250 bezoekers maakten kennis met het programma op het gebied van digitaal printen en afwerken (grafisch) en grootformaatprinten en media (print & sign). Er waren ook nieuwigheden.

TWEEDAAGS EVENEMENT IN DE SHOWROOM IN AALTER

Onder het thema Experience Together bood Baumann de meer dan 300 internationale klanten de mogelijkheid om innovatieve post-press oplossingen live te ervaren. De fabrikant wordt vertegenwoordigd door manroland Benelux.

OPEN HUIS VAN 14-16 MEI BIJ BAUMANNWOHLENBERG IN SOLMS

Zijn gerecyclede papieren echt milieuvriendelijker dan papieren op basis van nieuwe vezels? Bieden ze dezelfde drukkwaliteit? Wat zijn de gebruiksmogelijkheden van gerecyclede vezels? In welke milieulabels kun je vertrouwen stellen? Grafisch Nieuws onderzoekt het.

KRINGLOOPECONOMIE, AANBOD EN DRUKKWALITEIT

De Amerikaanse Mary Schilling heeft zich gespecialiseerd in de inkjettechnologie voor productieprinten. Ze geeft lezingen en schrijft boeken over het onderwerp. Schilling is een van de experten achter het internetplatform inkjetinsight.com. Alex Joos, CEO van Group Joos, nodigde haar op 4 juni uit voor een keynote presentatie in de vestiging van Joos Connect in Turnhout.

MARY SCHILLING OP BEZOEK BIJ GROUP JOOS

Keynotesprekers, parallelsessies, 40 stands en awards, dat was Get Smart 2019. 500 bezoekers zorgden op 13 juni in De Montil in Affligem voor een spetterend netwerkevenement. Het is inmiddels de derde editie van deze organisatie van Grafisch Nieuws en zusterblad M&C. De doelstellingen zijn nog steeds dezelfde: de grafimediabranche bij elkaar brengen en inspireren tot groei en innovatie. In de editie van Grafisch Nieuws van september volgt een uitgebreid verslag.

EERSTE