Grafisch Nieuws nr. 08 | 24 oktober 2019

Web weergave

Labelexpo Europe : harmonieus samenspel tussen analoog en digitaal

De 40e verjaardagseditie van Labelexpo Europe, de vierdaagse beurs en het grootste evenement ter wereld voor de labelindustrie, ligt achter de rug. 37.903 bezoekers uit 140 landen kwamen eind september van overal ter wereld om zich te informeren bij de 693 standhouders in 9 hallen van Brussels Expo. Een belangrijke trend is dat conventionele en digitale technologieën in harmonie met elkaar worden toegepast.

BRUSSEL: VERSLAG VAN DE GROOTSTE LABELBEURS TER WERELD

Xeikon presenteert 'smart label' oplossing

Xeikon heeft een 'smart label'-oplossing ontwikkeld en gecreëerd in samenwerking met UPM Raflatac en Magic Add. Ze werd voorgesteld op Labelexpo Europe.

MERKEN EN CONSUMENTEN LEREN MEER OVER ELKAAR

Grafische ontwerpers over papier

"Hallo! Hou je van papier?" Meer hadden de ontwerpers aan wie we de vraag stelden, niet nodig om meteen te vertellen wat ze over papier denken. En om te zeggen welk papier vandaag bij hen in de bovenste lade ligt. Een kennismaking.

GRAPHIC DESIGN: DE SMAAK VAN PAPIER

Een Durst Delta 2500 HS voor de 'Cartonneries de Wallonie'

De 'Cartonneries de Wallonie' uit Courcelles, een dochteronderneming van VPK Packaging Group, heeft enkele maanden geleden in een inkjetsysteem van Durst geïnvesteerd en legt zich nu hoe langer hoe meer op de digitale druk toe. Die laatste techniek vormt een aanvulling op de flexotechniek en maakt het meer bepaald mogelijk om de productie van kleine en middelgrote oplagen te optimaliseren.

INKJET SCHIET DE KARTONDRUK TE HULP

Universitas schakelt versnelling hoger

Universitas breidt zijn expertenrol op het vlak van cursusbeheer voor opleidingsinstellingen verder uit met vernieuwde winkels, een nieuw aanbod en een nieuw machinepark.

"WE PRINTEN MEER DAN OOIT"

De museumboetieks: ruimte voor papier

Oogstrelende boeken, verzorgde papierwaren, affiches, designstukken, ... Museumboetieks zijn plekken waar papier de dienst uitmaakt. Reden om de blikvangers in de museumboetieks van concessiehouder BAI en de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België van nabij te bekijken.

MERCHANDISING MAAKT TENTOONSTELLINGEN LEVENDIGER

Het onderzoek van G.F Smith naar de kleurenpsychologie

In 2017 onthulde de Britse groothandel en papierproducent G.F Smith de lievelingskleur van de wereld. Twee jaar later publiceert het bedrijf in een luxueus boek de resultaten van een universitair onderzoek dat heel wat verder gaat dan de op zich vrij eenvoudige uitgangsvraag 'Wat is uw lievelingskleur?'

THE WORLD'S FAVOURITE COLOUR PROJECT

Insignis etiketten plant tweede Gallus Labelfire

Kwaliteit en prijs zijn belangrijk, maar een snelle time to market is prioriteit nr. 1 bij de levering van etiketten. Dat stelt Erwin Pudek, bedrijfsleider van Insignis etiketten in Wenen. Dat de kwaliteit van de etiketten van Insignis ook wel goed is, blijkt wel uit het feit dat de Weense drukkerij als debutant onlangs de Finat Label award won in de categorie combinatiedrukken. En daarbij is kwaliteit belangrijker dan prijs.

DEBUTANT WINT FINAT LABELAWARD MET BIJZONDER WIJNETIKET