Web weergave

Zeefdruk Dejonghe is gespecialiseerd in promotionele textieldruk, voornamelijk uitgevoerd in zeefdruk. De firma uit Meulebeke werkt in onderaanneming, de klanten zijn wederverkopers. In het atelier staan 4 zeefdrukcarrousels met respectievelijk 8, 10, 10 en 14 drukplaten. Het traditierijke textielzeefdrukken is een uitstekende en economische techniek voor de productie van grotere oplagen

ZEEFDRUK DEJONGHE: ZEEFDRUKKEN EN BORDUREN OP TEXTIEL

Alfa Shirt uit Oostkamp is een industrieel en digitaal textielprintbedrijf, dat eveneens textiel verkoopt. De firma beschikt over een snelle Aeoon- en Kornit-textielprinter. Het offerteproces voor een betere klantenervaring, werd met zelf ontwikkelde marketing automatisering software op punt gesteld. Waar het kan, verlopen de werkstromen automatisch. Het zorgt voor een efficiënte en voorspelbare productie.

ALFA SHIRT: INDUSTRIEEL DIGITAAL TEXTIELPRINTEN

Nadat de coronacrisis toegeslagen had, zag Think Pink - de organisatie die de nationale campagne tegen borstkanker in goede banen leidt - zich verplicht om alle zomerevenementen te schrappen. Nochtans zijn de inkomsten daarvan essentieel voor het voortbestaan van de organisatie en om wetenschappelijk onderzoek te financieren. Om uit die ongemakkelijke situatie te raken, ging Think Pink half april van start met de verkoop van comfortmaskers - een initiatief dat onmiddellijk aansloeg.

CRISISSEN: DE PERIODE OM ZICH OPNIEUW UIT TE VINDEN

In april 2020 organiseerde de Italiaanse vereniging Acimga een webinar over de diepdruk, ROTO4ALL. Bij de sprekers ging Elisabetta Bottazzoli, een experte in duurzame ontwikkeling en circulaire economie, in op de internationale normen en de mogelijkheden die voor het grijpen liggen. Haar bijdrage kan een inspiratiebron voor de hele grafische sector en printbrache zijn.

HET ABC VAN DE DUURZAME ONTWIKKELING

CO2logic is een onafhankelijk Belgisch consultancybureau dat zich sinds 2007 specialiseert in de berekening, reductie en compensatie van CO2-emissies. Een bedrijf dat zich kandidaat stelt om het CO2-neutrale label te verkrijgen, wordt op een onafhankelijke manier doorgelicht door de controle- en certificatieorganisatie Vinçotte. België telt zo'n 130 bedrijven die het label 'CO2 Neutral' verworven hebben, waaronder twee drukkerijen: Zwartopwit en Van Der Poorten. Het label wordt internationaal erkend

INTERVIEW MET ANTOINE GEERINCK, DE OPRICHTER VAN CO2LOGIC

Ernstige kwalen vergen harde maatregelen. Greenpeace en WWF hebben elk op hun beurt de technieken van de visuele communicatie gebruikt om met harde communicatiecampagnes stof te doen opwaaien.

GROTE VISUELE MIDDELEN OM TE SENSIBILISEREN

De scène speelt zich af in 2054, in de film Minority Report van Steven Spielberg. De held die door Tom Cruise vertolkt wordt, loopt een winkelcentrum binnen en wordt meteen door digitale schermen aangesproken die hem met gerichte reclameboodschappen bestoken.

RECLAME DIE ZICH AAN DE VOORBIJGANGERS AANPAST

De sector van de 3D-druk is relatief klein maar groeit erg snel. Binnen de sector van de visuele communicatie begint de additieve productie nu langzamerhand ook mogelijkheden tot diversificatie te bieden voor printbedrijven. Temeer omdat de constructeurs van 3D-printers heel specifiek op de grafische sector mikken en de reclamewereld constant op de uitkijk staat naar nieuwe creatieve en aantrekkelijke ideeën.

3D-PRINTEN